Thursday, March 5, 2009

Och det är alltid för lite vår

Sitter här o lyssnar lite tyst på Lasse Lindh, sådär lagom tyst så att grannarna inte störs, men tillräckligt otyst för att musiken ska vibrera igenom mig och förstärka känslor.
Jag känner mig lite sådär kär! Hihi.. Anledningen är att jag precis fått nys om att en vän till mig (läs hane) kanske är kär, och kanske har ett litet förhållande med en liten hon som också verkar kär tillbaka, och det bara känns så mysigt att det är så. ^^ Men såklart är det bara ett litet nys, så jag vet inte helt säkert.
Hur som helst, mys! :D

Och imorgon natt ska jag jobba första arbetspasset för min nya arbetsgivare, den stora starka kommunen, javisst. Det känns spännande! därför att det verkar som att jag kommer få jobba en hel del, och då mycket nätter vilket jag ju faktiskt vill. :) Så nu måste jag vara vaken så länge jag bara kan, och sova så länge jag bara kan. Hallå, snacka om drömläge, haha! Nävars. Eller jo, jag gillar att vara vaken sent och sova mycket och länge. Men det ska bli såååååå skönt att byta bort min gamla arbetsgivare, det stora fula monstret Carema. ^^

Och jag är inte kär i någon, vilket har börjat göra sig lite påmind den senaste tiden. Det är ju ganska mysigt att vara kär och ha
någon att se fram emot. Å andra sidan så vill jag inte bara vara kär i någon, utan att på något sätt känna att just han, just den här faktiskt kan vara det. Så det får va ett tag till för någon sådan finns inte i mitt liv än, hah. :)

O jag vill ha våååååår..!
Aaah, underbara värme, kom till mig.. Jag vill ha underbara dofter i luften som bara finns där när solen får mer plats i vår väderlek och saker börjar växa blomma.. Åh vad jag längtar! Och det är alltid för lite vår, oavsett hur många gånger den kommer i repris, och hur mycket man anstränger sig för att förbättra och förlänga den, så blir det alltid för lite vår.

No comments: